Tuesday 18 June 2013
Koop niets bij Fotogoed B.V. Daar krijg je spijt van.
Ik heb dat helaas wel gedaan. Ik heb namelijk fotoboeken besteld als onderdeel van de cadeaus voor mijn ouders, die 50 jaar getrouwd zijn. Het verhaal is langer, maar ik kort het iets in. De eerste zending had op iedere pagina zwarte streepjes De achterkant was een beetje streperig, maar niet opvallend. Verder was iedere foto te geel. Foutje in het productieproces, kan gebeuren. Kosteloos opnieuw gemaakt.
Bij de tweede zending waren de zwarte streepjes weg. De achterkant was ineens heel streperig en nog steeds was iedere foto te geel.
Er lijkt bij Fotogoed geen kwaliteitscontrole te zijn en de klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Mijns inziens verliep de communicatie zeer onprofessioneel.
Een review die ik heb geplaatst viel namelijk niet goed. Fotogoed wilde daardoor zelfs éénzijdig de overeenkomst ontbinden. Het zoeken naar een oplossing had volgens Fotogoed geen "nut" meer. Dat zegt toch iets over Fotogoed?
Omdat ik er met Fotogoed niet uit kon komen heb ik een klacht ingediend bij Stichting Webshop Keurmerk. Deze stichting is er namelijk voor om dit soort problemen te helpen oplossen. De klant is tenslotte koning, toch? Niet dus.
Het handelen van Fotogoed laat duidelijk te wensen over, maar Webshop Keurmerk hoor je er niet over.
Ik moest foto's maken en opsturen naar Webshop Keurmerk. Webshop Keurmerk: "Ik heb de foto's bekeken die u mij heeft gestuurd en kan mij niet vinden in uw stelling dat de kaften streperig zijn, of de foto's te geel."
Iedereen die de boeken heeft gezien zei iets over dat het toch wel wat geel was allemaal.
Fotogoed was bereid om de inhoud van de tweede zending in de kaften van de eerste zending te plaatsen. Fotogoed erkende dus wel de streperigheid, Webshop Keurmerk niet.
Fotogoed blijkt slechte kwaliteit te leveren. Webshop Keurmerk blijkt waardeloos te zijn. Op hulp van hun kant hoef je als consument niet te rekenen.
Zeer teleurstellend allemaal.
Blijf uit de buurt van Fotogoed en zorg dat je Webshop Keurmerk nooit nodig hebt.
Fotogoed heeft geprobeerd me onder druk te zetten en door Webshop Keurmerk voel ik me in de steek gelaten.
Deze hele situatie heeft veel tijd en energie gekost en een hoop verbazing en frustratie opgeleverd.
Zo jammer dit.